Kleine botsing gehad op een parkeerplaats, wie is hier fout?
Hallo,
Ik was uit van school, en ik reed bij ons van de parkeerplaats af. Dit is een lange parkeerplaats met enkele korte-hoge betonnen drempels, waar je met ongeveer 5-10 km/u overeen rijdt. Na de laatste betonnen drempel zit een S-bocht, net voordat ik de S-bocht naar links instuur zie ik een auto mij naderen op hoge snelheid. Deze auto reed minimaal 30 km/u en ik reed 10-15km/u. Ik trok mijn stuur naar rechts om uit te wijken, maar door zijn hoge snelheid kon hij de bocht niet scherp nemen en raakte hij mij net voorbij mijn wielkast. Nu heb ik schade en hij ook, we hebben dit besproken en ik zei dat hij te hard reed en dat bevestigde hij maar hij zei ook dat ik verder naar recht kon uitwijken. Hij vindt dat wij beiden schuld hebben, maar ik vind dat hij aansprakelijk is. Ik heb nu linksachter schade bij mijn wielkast, bumper en achterlicht. Hij heeft schade linksvoor op zijn bumper en koplamp en zijpaneel.
Naar mijn idee zit hij fout, ook omdat er bij schade voor bij de neus zit en bij mij achter, daar is ook aan te zien dat ik uitweek en hij tegen mij aan reed.
Mijn vraag is wie hier nu echt fout is?
Om het wat duidelijker te maken heb ik er een tekening bijgemaakt.
Wat het extra zuur maakt is dat ik net een nieuwe auto had gekocht waarmee ik ontzettend blij ben en de jongen die tegen mij aanreed nog geen halve week zijn rijbewijs heeft.
Alvast bedankt
Je hebt mensen van 40 die nog een (bbl) opleiding volgen die al vanaf hun 18 hun rijbewijs hebben. maar ik ben 22 en heb nog geen half jaar mijn rijbewijs. Leeftijd en levensfase staan niet altijd gelijk aan ervaring.
ik weet niet waardoor dit komt, ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd
Verder denk ik dat hij gelijk heeft. Jullie hebben beide schuld. Maar laat de verzekering dat maar uitzoeken. Vul een schadeformulier in en klaar is kees.
Die ander vond vast dat die dat ook deed....
Maar zoals gezegd, laat de verzekering het uitzoeken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.