Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat krijg ik vergoed voor mijn beugel

ik ben verzekerd bij stadholland met een basisverzekering. nu moet ik een beugel en een operatie om mijn onderkaak goed te zetten. ik heb 3 jaar geleden ook al een beugel gehad maar dat werkte niet. nu kost de beugel 2500 euro. wat krijgen mijn ouders vergoed? ik ben 16 jaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Voor kinderen en jongeren tot 18 jaar vergoedt de basisverzekering de meeste tandartsbehandelingen. Tandheelkundige zorg voor volwassenen zit niet in het basispakket.
11 jaar geleden
De operatie zal vergoed worden maar de beugel niet, dat zit niet in de basisverzekering. Je tandarts bellen en vragen naar de vergoeding is natuurlijk wel het veiligste en zekerste.

Hoe is dat drie jaar geleden gegaan dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een beugel geldt een 1-malig vergoedingstraject. Meestal gebaseerd op 2-3 jaar. Een verzekeraar kan een vergoeding verstrekken tot 2.500 euro op basis van de welke afgesloten verzekering natuurlijk. Dus dit bedrag is niet... per jaar ! Maar valt onder de Aanvullende verzekering. Let op bij welke verzekeraar ! De 1 vergoed max. 80% op basis van 2.500 euro, de ander weer 70%. Dat is dus afhankelijk waar je ouders de aanvullende verzekering hebben afgesloten. Hopelijk is dit antwoord voor je toereikend. Je ouders moeten daarvan op de hoogte zijn. Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord.

p.s. Begrijp alleen niet waarom je het hier schrijft, terwijl je het je ouders simpelweg kan vragen. En jij weet natuurlijk bij welke verzekeringsmaatschappij dan. Begrijp ook niet waarom jij of je ouders bij dit soort vragen dan ook gewoon niet even de verzekeringsmaatschappij bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing