Als je van kennissen een vakantiehuis huurt en je zou moeten annuleren, geldt je annuleringsverzekering hiervoor?

Krijg een factuur voor de betaling en heb ook betalingsbewijs.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jouw kennissen normaal ook vakantiehuizen verhuren en je kunt een officieel boekingsbewijs/factuur overleggen, dan dekt je annuleringsverzekering deze kosten ook, maar alleen als je aan de annuleringsvoorwaarden voldoet.

De "reis" moet ook geboekt zijn vóór je de annuleringsverzekering hebt afgesloten of de vertrekdatum moet langer dan één maand na de ingangsdatum van de verzekering liggen.

Kijk daarna even in jouw polis naar de voorwaarden die gelden voor annulering. Er zijn heel veel zaken die geldig zijn om te annuleren, varierend van een inbraak in jouw huis tot aan ontslag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, waarom niet? Die verzekering heeft toch niet de eis gesteld dat je niet van een kennis iets mocht huren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dan moet natuurlijk nog steeds voldaan worden aan de voorwaarden van de annuleringsverzekering wanneer je wilt annuleren (overlijden, ongeval, ernstige ziekte e.d.)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak is toch echt een griep al genoeg (twee keer gehad).
Dan geldt alleen een ann. verzekering als je een officiële huurovereenkomst kunt overleggen.