Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik deze nota, nu wel of niet opsturen naar de zorgverzekering?

Ik gebruik de prikpil, dus eens in de 3 maanden moet ik die gaan halen bij de dokter.

De prik haal ik zelf op bij de apotheek, en kost mij €16,69.
Nu ben ik aanvullend verzekerd bij Ditzo, en de pil word vergoed.

Maaaaaar, je hebt dat stomme eigen risico, en dat is zo hoog, dat ik met die €16,68 per kwartaal, dus €66,72 per jaar, toch niets terug zie van dat geld.

Kortom, ik betaal die pil gewoon zelf, en gooi de nota's weg.
Nu zei mijn moeder, dat ik dat niet moest doen, en ze gewoon moest opsturen, want zo lang ik dat niet doe, gaat mijn eigen risico niet naar beneden, en als ik dus een keer iets duurs heb, moet ik de volle mep betalen.

Klopt dit?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja zeker, dat klopt! Wat jouw moeder zegt!

Je moet alle nota's opsturen.
Hopelijk gebeurt het nooit, maar er kan een tijd komen dat je wel over dat eigen risico heen komt. Een ongelukje, een nachtje in het ziekenhuis......
Stel dat er iets gebeurt, dan weet dus op deze manier niemand dat jij die 66,72 euro al
betaald hebt van je eigen risico!
Bel maar eens met je verzekering.
Ze zullen dit zeker bevestigen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Wat je ook kan doen - maar niet iedere apotheker schijnt dat te doen - is helemaal niets betalen aan de apotheek, maar daar af te spreken dat zij alle nota's opsturen naar jouw zorgverzekeraar.
Jij krijgt dan van de zorgverzekeraar een overzicht van wat jou stand van zaken is.
Zelf doe ik dat ook zo, dat vind ik prettiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de vergoeding uit het aanvullende palket komt, dan betaal je dat niet zelf via je eigen risico. Dus probeer nog nota's te krijgen bij de apotheek want je krijgt het volledige bedrag vergoed.
Verder is het slim om eens te rekenen, jij 'haalt' 66 euro uit je aanvullende verzekering per jaar, maar wat kost die je per jaar, ik vetmoed méér, dus hoe nuttig is die aanvullende verzekering.
Verder kan je zelfs je eigen risico verhogen zodat je maandelijkse premie omlaag gaat.
Mijn zoons hebben dat ook, het is een gok. Maar mankeer je niets tot weinig best eem aanvaardbaar risico, vind ik.

Toegevoegd na 9 minuten:
Kijk bij aanvullende verzekeringen ook altijd goed wàt er vergoed wordt.
Vaak worden maar delen van behandelingen vergoed, of tot een maximum bedrag allemaal dingen om mee te nemen in je beslissing voor het aanvullende pakket.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing