Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn zorgverzekering deze maand niet betalen?

Wat gebeurd er eigenlijk als je je zorgverzekering niet betaal voor deze maand? Want ik betaal zelf 108 euro maar ik heb 35 euro nodig voor iets anders.. is het dan mogelijk dat ik het de maand der op betaal? En hoeveel maanden tijd krijg je ervoor? of krijg je gelijk een dikke boete?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je krijgt een herinnering en later een aanmaning. Bij de meeste instellingen zou daarna (enkele weken later) een brief van het incassobureau of deurwaardersbureau in de bus krijgen. Bij de zorgverzekering wordt je na een aantal maanden niet betalen aangemeld als wanbetaler bij het college van wanbetalers zorgverzekering en die proberen dan een hoger maandbedrag op andere wijze van je te krijgen, tot je weer bij bent met betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet i.i.g. contact opnemen met je Zorgverzekeraar en de situatie uitleggen. Als je altijd je premie netjes hebt betaald kan je ongetwijfeld een regeling treffen, en oh ja, ze knikkeren je er niet zomaar uit. Eén maand kost het ze om erachter te komen dat je niet betaald hebt en om verdere stappen te ondernemen.

Niks van je laten horen, is erg slecht, laat het daar niet op aankomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet toch echt dezelfde maand betalen. Als je het één keer "vergeet" dan zul je een herinnering krijgen. En misschien krijg je nog een herinnering maar dan moet je toch echt betalen. Betaal je vaker te laat of helemaal niet dan kun je uit de verzekering gezet worden en dan ben je helemaal in de aap gelogeerd.
Is dat andere echt belangrijker dan je zorgverzekering op tijd betalen? Kun je dat andere niet volgende maand betalen? Loop je eenmaal achter met iets te betalen dan kom je echt heel snel in de ellende terecht, dus probeer dit echt te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing