Brief gekregen na 5 jaar waarin staat dat ik even 8000 euro moet betalen, wat te doen?
Ik zit met het volgende : ongeveer 5 jaar geleden heb ik een eenzijding ongeval veroorzaakt met een auto. De auto stond op mijn schoonvader's naam verzekerd. De verzekeraar 'Achmea' heeft de schade ( rond de 6000 euro) betaald aan de klant 'De gemeente zoetermeer' echter worden deze kosten nu op mij verhaald. Omdat er alcholo in het spel was.
Dit wist ik destijds ook en heb toen regelmatig contact gehad met Achmea om tot een betalingsregeling te komen. Ik moest hiervoor mijn financiele situatie op papier zetten en opsturen naar hun. Helaas geen kopie meer hiervan. Ik heb daarna nooit meer bericht gehad van hun om tot een betalingsregeling te komen.
Vanuit mijn kant heb ik denk ik alles eraan gedaan om tot een betalingsregeling te komen alleen heb nooit echt een respons terug gekregen. Nu 5 jaar later zonder vooraf gaande waarschuwingen krijg ik een brief van hun of ik eventjes rond de 8000 euro binnen 10 dagen moet betalen. Zou het misschien zo kunnen zijn dat dit verjaard is? Of kan ik hier nog wat aan doen dat ik alleen de 6000 euro hoef te betalen ipv de 8000 ( inclusief wettelijke rente en administratiekosten). Want het is wel een beetje frapant dat ze pas na 5 jaar opeens een brief sturen en dat ik moet gaan betalen en niet eerder deze brief hebben verstuurd.
Exacte datums :
Schade betaald Achmea : 23 november 2007
Aangetekende brief van Achmea : 03 April 2012
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.