Moet je binnen een bepaalde tijd blikschade melden bij je verzekeraar?
Een aantal weken terug heeft iemand mijn auto aangereden. Deze man had geen rijbewijs bij zich, geen verzekeringspapieren en hij sprak daarnaast ook nog eens gebrekkig Nederlands. Hij gaf aan dat hij de reparatie van mijn auto zelf wilde betalen en niet door de verzekering. Ik ben hier uiteindelijk mee akkoord gegaan aangezien ik niet echt met hem kon praten vanwege de taalbarrière en heb gelijk een datum afgesproken waarop hij het geld zou komen brengen. Uiteindelijk is hij wel langsgekomen maar zonder het geld aangezien hij niet genoeg geld meer op zijn rekening had staan dus hebben we een week later weer afgesproken dat hij langs zou komen met het geld. Nu kwam hij niet opdagen en nadat ik hem gebeld had zei hij dat hij niet was gekomen omdat zijn zoontje in het ziekenhuis lag. Nu hebben we opnieuw een afspraak gemaakt en ik begin nu wel aardig ongeduldig te raken. Als hij nu weer niet kan betalen ben ik van plan om het toch via de verzekering af te handelen, nu ben ik bang dat hij helemaal niet verzekerd is en ik weet ook niet of hij uberhaupt een rijbewijs heeft omdat hij deze absoluut niet wilt laten zien. Wat kan ik doen? En als ik het door de verzekering af wil laten handelen, ben ik dan niet te laat?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.