Ik wil van mijn ziektekostenverzekeraar weten welke van mijn ziektekosten worden vergoed door de basisverzekering en welke door mijn aanvullende verz?
Ik wil dit weten om voor volgend jaar, bij eventuele verandering, de beste keuze voor mezelf te maken. Wanneer ik weet welke vergoedingen er dit jaar voor mijn gemaakte ziektekosten zijn uitbetaald en of deze dan onder de basisverzekering of onder de aanvullende verzekering vielen, dan weet ik welke aanvullende verzekering voor mij de beste is, of misschien wel geen aanvullende verzekering.
Dus voor de juiste beslissing heb ik deze gegevens nodig. Maar ONVZ zegt dat zij dat niet kunnen. Dit betwijfel ik ten zeerste, immers zij moeten dat toch ook weten, al was het maar ter bepaling van het eigen risico en de eigen bijdrage.
Zij weten toch ook wanneer zij de aanvullende verzekering laten uitbetalen!
Heb ik misschien ook niet het recht om dit te mogen weten, het gaat immers om mijn eigen gegevens. Anders vind ik het wel een vaag iets dat naar ........... ruikt! ONVZ doet er wel zeer onduidelijk over.
Toegevoegd na 2 uur:
Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk geweest.
Wat ik wil is een overzicht van MIJN vergoede ziektekosten en dan in tweeën dus een overzicht vergoedingen onder de basisverzekering vallend en een overzicht van vergoedingen vallend onder de aanvullende verzekering.
De overzichten op de site van ONVZ zijn algemeen en globaal. Maar ik wil het graag gespecificeerd weten voor mij persoonlijk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.