Waarom royeerd een verzekeraar een verzekering binnen twee dagen?
Zojuist ben ik erachter gekomen dat mijn vriendin nog nooit geld heeft betaald aan de verzekeraar van de auto (interpolis), ja één keer, maar dat geld is een week later teruggestort.
Indertijd (begin feb 2009) samen langs de Rabobank geweest om een verzekering af te sluiten, nu blijkt echter dat 2 dagen daarna een royementsbevestiging is verstuurd. Deze brief is min of meer ongelezen in de map met autopapieren terechtgekomen en er is niet meer naar omgekeken.
Al die tijd geen maandelijkse premie betaald, echter volgens het RDW (https://ovi.rdw.nl/) is deze auto wél verzekerd.
Waarom is deze verzekering geroyeerd? Op de royementsbevestiging staat alleen dat de verzekering per ingangsdatum (16 februari 2009) is geroyeerd.
Wat is hier fout gegaan? En, niet minder belangrijk, hoe op te lossen?
Toegevoegd na 9 minuten:
De ingangs- c.q. wijzigingsdatum is 16 februari 2009, einddatum volgens het verzekeringsbewijs gekregen van interpolis 15 februari 2009.
Zij had de auto diezelfde dag gekocht (betaald), nog nooit eerder een auto gehad. Door haar is dus geen eerdere verzekering opgezegd.
Toegevoegd na 13 minuten:
Het valt mij nu op dat op zowel het verzekeringsbewijs als de royementsbevestiging staat dat het is afgesloten via Rabobank Salland te DEVENTER, terwijl het niet via Deventer is afgesloten, maar in Heino... Kan dat er iets mee te maken hebben?
Dus inderdaad een administratieve fout, had je geantwoord op de vraag biga, dan had je het beste antwoord gegeven!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.