Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Recht op welke toeslagen?

Mijn vrouw is bevallen van mijn lieve dochtertje, en voor dat ze zwanger werd verdienden we allebei en de toeslagen die we hadden moesten we stop zetten omdat we dus teveel verdiende. Nu is het zo dat mijn vrouw graag thuis wilt blijven als huis moeder en wordt mijn inkomen het enigste inkomen. Betekent dit dat ik mijn toelagen weer aan kan zetten omdat er nu dus veel minder binnenkomt? Of zegt de overheid dan je vrouw kan wel werken maar wilt het niet dus je krijgt niks?

Wie kan mij uit de brand helpen?

Ikhebgeenidee
4 uur geleden
De overheid kan niet beoordelen of iemand kan werken.
De belastingdienst kijkt naar het (gezamenlijk) jaarinkomen. En afhankelijk van de toeslag naar hoogte (gezamenlijk) spaartegoeden.
tinus1969
3 uur geleden
Wat is je vraag of zorg nou precies? Ben je bang dat je geen recht hebt op toeslagen, omdat jullie zelf hebben gekozen voor ontslag/minder werken?
Dk2000
3 uur geleden
Dank voor de reactie, dat inderdaad, dat de overheid denkt dikke vinger met je toeslagen je kiest er zelf voor om thuis te gaan zitten. Want mochten we die toeslagen wel krijgen zouden we beter tot wel rond kunnen komen. En zonder niet
Inekez1
een uur geleden
Voor toeslagen die je via de belastingdienst of toeslagen.nl aanvraagt, maakt het niet uit wat de reden is van minder inkomsten. Alleen bij het aanvragen van een uitkering wordt gekeken naar de reden waarom je ineens minder of geen inkomen meer hebt, maar dit is hier niet aan de orde. Via toeslagen.nl kun je vrijblijvend proefberekeningen maken om te zien hoeveel toeslag je kunt krijgen bij welk inkomen.
ronron1212
een uur geleden
Dk2000 zo wordt er door de overheid niet gedacht

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding