Ik heb een engelse partner, wonen samen, niet getrouwd. Hoeveel aow krijg ik dalijk?
2.4K
2.4K keer bekeken
SentWierda
3 jaar geleden
Zonder verdere toelichting is geen antwoord te geven.
Woon je je hele leven in Nederland?
Heb je kortere of langere tijd in het buitenland gewoond tussen je 15de en 65ste?
Deze factoren bepalen of je volledige samenwonende-AOW ontvangt of een gedeeltelijke samenwonende-AOW.
Woon je je hele leven in Nederland?
Heb je kortere of langere tijd in het buitenland gewoond tussen je 15de en 65ste?
Deze factoren bepalen of je volledige samenwonende-AOW ontvangt of een gedeeltelijke samenwonende-AOW.
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. Er zijn twee varianten van de AOW, volgen de SVB:
- voor alleenwonenden
- voor mensen men een gezamenlijke huishouding.
Deze laatste variant noem ik: samenwonende-AOW.
- voor alleenwonenden
- voor mensen men een gezamenlijke huishouding.
Deze laatste variant noem ik: samenwonende-AOW.
ronron1212
3 jaar geleden
Iedere nederlander krijgt aow als je samenwoont krijgt ieder zijn eigen aow als je daar de leeftijd voor hebt.
Dus wat jij zegt interpreteer je verkeerd. @SentWierda Dat houdt dus in dat elk 851,52 krijgt
Dus wat jij zegt interpreteer je verkeerd. @SentWierda Dat houdt dus in dat elk 851,52 krijgt
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. In dit geval krijgt niet elk 851,52, want een persoon krijgt helemaal niets.
En wat die ander krijgt is onduidelijjk: 851,52 of een gedeelte daarvan.
En wat die ander krijgt is onduidelijjk: 851,52 of een gedeelte daarvan.
ronron1212
3 jaar geleden
@SentWierda het gaat om je reactie wat ze krijgen is afhankelijk van het aantal jaren dat ze ingeschreven staan in nederland. Om een volledige aow te krijgen is dat 50 jaar anders krijg je naar rato .
klep
3 jaar geleden
Als je samenwoont krijg je €851,52,
Woon je met 3 man in een huis krijg je €1244,35,
Dus je kan beter iemaand er bij nemen of meer gasten dan met zu,n twee,tjes wonen
Woon je met 3 man in een huis krijg je €1244,35,
Dus je kan beter iemaand er bij nemen of meer gasten dan met zu,n twee,tjes wonen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.