Heb ik nu al recht op WW of bijstand?
Goeiedag,
Ik zit in de situatie dat ik ontslag met wederzijds goedvinden heb gekregen (VSO), het probleem is echter dat mijn contract tot oktober doorloopt en als ik teken tot die tijd op non-actief met onbetaald verlof wordt gezet. Nu vraag ik me af hoe het zit met het aanvragen van WW. Kan ik hier nu al aanspraak op maken, of zou dat betekenen dat ik hier in oktober pas recht op zou hebben? Wat zijn de mogelijkheden?
U en uw werkgever zijn het met elkaar eens over uw ontslag. U wilt dus allebei dat uw dienstverband eindigt.
U bent het samen eens over de financiële afhandeling van het ontslag. Let op dat u bij ontslag met wederzijds goedvinden geen transitievergoeding krijgt. U onderhandelt zelf over uw eventuele financiële vergoeding.
U bent niet ziek. Dit is belangrijk want als u akkoord gaat met uw ontslag terwijl u ziek bent, krijgt u misschien geen uitkering.
Bij ontslag met wederzijds goedvinden, leggen u en uw werkgever alle afspraken over het ontslag schriftelijk vast in een vaststellingsovereenkomst, ook wel https://www.uwv.nl/particulieren/ontslag/ik-word-ontslagen/detail/ontslag-met-wederzijds-goedvinden-of-instemming/ontslag-met-wederzijds-goedvinden
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.