Kan ik door mijn autisme een uitkering aanvragen, zo ja welke?
Hoi! Ik ben een meisje van 21 jaar. Officieel studeer ik nog maar sinds ongeveer 1,5 jaar geleden staat dit op pauze. Door privé omstandigheden moest ik deze pauze inlassen, het lukte mij niet om door te gaan. In deze periode ben ik er achter gekomen dat ik autisme heb en dat dat ook de reden is dat ik niet door kon met studeren. Nu lukt dat mij nog steeds niet. Ik lig veel op bed en kan weinig prikkels aan. Als ik ‘te veel’ doe lig ik daar dagen plat van, ookal was het alleen maar eventjes mijn kamer opruimen. Ik ga er vanuit dat dit tijdelijk is en dat het beter wordt, maar ik leef nu op mijn studiefinanciering en ik twijfel of ik door wil gaan met mijn studie (gaat dat mij nog wel lukken, gaat het werkveld wel goed zijn voor mij?), maar als ik dat doe heb ik geen geld. Daarom vroeg ik mij af of ik een uitkering aan kan vragen, en zo ja welke.
Dit kan erg goed helpen, ik heb er met mijn Asperger veel aan gehad
toen ik 17 jaar was in ( jaar 2000 )
was ik netjes van school afgestuurd. ik zat te spijbelen in school,
was het gepest worden zat
Dus bleef in de aula zitten. want iedere keer als de Leeraar koffie ging halen.
kon je bij praktijk les iets naar je hoofd gegooid krijgen.
( die mietjes doen het alleen als er geen Leeraar was. ) Toen ik 18 jaar werd kon ik gewoon een Wajong uitkering krijgen
omdat ik geen diploma had en en meerdere plekke stage lopen zijn misgegaan omdat mens mij niet accepteerde ( want ik zij gewoon alles wat ik dacht ) Als je echt autisme hebt zien ze dat aan je verleden van basisschool
en middelbare school enzovoort. En moet je echt iets mankeren,
dat je niet de maatschappij in kan. Ik kan je zeggen je wordt niet gelukkig van een uitkering.
Want sommige mensen zien je als een loser,
die profiteert van hun belasting geld. Ook al help je soms of vaak vrijwillig mensen,
geen echt werk tel je niet mee.
( En relatie kans blijft 0 )
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.