Vader geeft akkoord inwonen, maar bewindvoerder en WMO begeleiding niet, wat te doen?
Mijn vader(verstandelijke beperking en heeft een denk vermogen van een 8 jarig kind) geeft aan dat ik en mijn vriendin bij hem mag wonen, alleen zijn bewindvoerder en begeleiding zeggen dat wij daar niet mogen wonen. Bewindvoerder zegt i.v.m subsidies van vader en de begeleiding maakt heeft hem bang gemaakt dat hij dan in geld problemen komt. In oktober heb ik navraag gedaan bij de sociale woningbouw en zij geven in een brief aan dat vader en de bewindvoering niet akkoord gaan met het inwonen/bijwonen terwijl vader zegt dat hij nooit met de sociale woningbouw heeft gesproken!
Ik heb verteld tegen zijn begeleiding dat wat de bewindvoerder zegt niet klopt en er zelfs op vooruit gaat. Met alles omdat alleen wonen duurder is dan met meerdere omdat we alles dan per ratio eerlijk verdelen. Kunnen jullie dit ook nagaan alstublieft en welke daadkrachtige stappen kan ik zetten om mijn vaders en onze wil te doen verwezenlijken.
Situatie:
Vader heeft oudeWajong 75% - 100 % en werkt via sociale dienst bij de gemeente hier krijgt hij boven op zijn Wajong €150 per maand extra.
vader is eigen rechtspersoon
Huur €700
Water en energie :weet ik niet
Ik heb oudewajong 75%-100
Mijn vrouw werkt nog niet i.v.m. IND aanvraag na goedkeuring. Wil zej hier zo snel mogelijk werken. Zal ongeveer 1200-1500 netto zijn
En zijn van plan om alle kosten door drieën te delen.
Volgens mij ook mogelijk om tijdelijk max 8 maanden bij iemand te wonen zonder toeslagpartner te worden?
Heb je al uitgezocht hoe het met zorgtoeslag en huurtoeslag zit, en gemeentelijke belastingen? Eerste stap lijkt me een goed doorgerekend en realistisch plan waaruit blijkt dat je vader er niet op achteruit gaat. Uitgaande van de financiële situatie zoals die nu is. Wellicht moet je de begeleiding dan toch gelijk geven?
Maar voor samen wonen bij vader in elk geval geen toestemming
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.