Wat zijn je rechten als je nog geen 7 maanden aan eengesloten hebt gewerkt maar wel ernstig ziek wor?
Sorry, je kunt geen langere vraag invullen, laatste woord moet wordt zijn maar de d en de t passen niet meer op de regel.
Stel je hebt een paar jaar van eigen geld geleefd, een erfenis of iets. Dus geen werk inkomen gehad en geen uikering ontvangen. En net nu je weer gaat werken omdat je inkomen moet hebben krijg je een ernstige ziekte die lang duurt. Als je binnen de 7 maanden werken dus echt ziek wordt, hoe zit dat dat met een inkomen? Heb je recht op een uitkering? Zo ja welke en hoe werkt dat?
Dit is geen hypotetische vraag helaas maar de werkelijkheid voor een vriendin van mij. Ze heeft al na maar een paar maanden werken kanker gekregen. Het komt echt rot uit nu. Ze is alleenstaand en geen kinderen en woont in een huurhuisje. Kan iemand mij en mijn vriendin helpen met info en advies? Heel erg bedankt alvast.
Ze heeft nu 3 maanden van haar 1e halfjaar contract gewerkt. Ze heeft een half jaar contract, geen vast.
.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.