Heeft mijn moeder recht op financiële hulp?
Goedenavond,
Ik (24 jaar oud) woon samen met mijn moeder. Mijn moeder heeft al jaren klachten (versleten rug, Carpaal tunnelsyndroom) en daardoor niet kunnen werken.
Vroeger ging het goed, mijn moeder heeft flink kunnen sparen en ons huis is hypotheekvrij. Daardoor zijn wij zonder financiële problemen mijn schooljaren doorgekomen.
Helaas is na jaren ziekte en fysieke pijn het geldpotje op en ben ik verantwoordelijk voor de maandelijkse kosten. Zelf verdien ik ook (nog) niet zo veel en dus is het best lastig.
Omdat mijn moeder al jaren niet heeft gewerkt heeft zij volgens mij ook geen recht op een WIA uitkering o.i.d.. Zij denkt dat onze enige optie nog is om het huis op te eten, zodat ik minder maandelijks hoef te betalen.
Ik vind dit echt super krom. Wat als ik op mezelf ga wonen? M'n moeder kan niet leven van het geld wat zij maandelijks krijgt van het huis opeten.
Is iemand hier thuis in financiën? Het zou ons erg helpen om wat duidelijkheid over onze situatie en mogelijkheden te krijgen. Zou erg gewaardeerd worden!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.