Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je 20/30 duizend euro hebt gespaard, zou je dat kunnen uitbreiden naar een paar miljoen?

een week geleden
in: Sparen
4.6K
ronron1212
een week geleden
Flink door sparen
LeonardN
een week geleden
Ja hoor. €30.000 met 3% over 120 jaar geeft >1 miljoen euro
(dat is even zonder enige belasting)
Als je daar dus meer bij gooit of iets beters kan verzinnen dan een spaarrekening dan kan je daar dus zeker 1 miljoen van maken. Pas wel op, want met iets als investeren/beleggen kan je er ook makkelijk 0 euro van maken.
crispy
een week geleden
Hoe lang heb je er over gedaan om die 20-30000 te sparen?
Dan kan je uitrekenen hoe lang het duurt voordat je aan het miljoen zit, als je op hetzelfde tempo doorspaart.
Ritsuka
een week geleden
Je kunt het beleggen, heeft natuurlijk wel risico's
jc54
een week geleden
Op het juiste paard wedden, met geluk beleggen.
fremar
6 dagen geleden
goed diploma, werk naar diploma. Geen gat in je hand hebben.
erotisi
6 dagen geleden
Een maand terug bitcoins kopen en later verkopen.
ronron1212
5 dagen geleden
@fremar een goed diploma geeft geen miljoen
Cryofiel
5 dagen geleden
Correct. Maar het vergroot de kans wel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja.
1. Doorwerken en doorsparen.
2a Goed beleggen
2b Geld inzetten in loterij of er mee gokken en dan winnen
3. Op een spaarrekening zetten met rente en heel lang wachten

Of enige combinatie van bovenstaande. Bedenk wel dat 1 en 3 weinig risico kennen, 2 kent veel risico.
(Lees meer...)
6 dagen geleden
teusvh
6 dagen geleden
Een spaarrekening levert aan rente doorgaans minder op dan de inflatie wegvreet.
ronron1212
6 dagen geleden
@teusvh het geeft in elk geval iets dat de inflatie iets doet afnemen. Als je het niet doet heb je zo en zo niets.
Cryofiel
5 dagen geleden
@teusvh, de vraag was niet om de inflatie te verslaan, de vraag was of een miljoen bereikbaar is. Ook al heb je een inflatie van 5% bij een spaarrente van 3%, dan nog bereik je op een gegeven moment het miljoen - zelfs als dat miljoen dan minder waard is dan het beginbedrag nu. Overigens is het vrij uitzonderlijk dat de inflatie hoger is dan de spaarrente. Gedurende het overgrote deel van mijn leven was het andersom.
LeonardN
5 dagen geleden
Ja ik snap de discussie ergens.
Bij 1 zei ik doorwerken en sparen
en dan bij 3 heb ik nergens iets over inkomen gezet
Dus nu lijkt het wellicht alsof ik zeg bij 3 dat een spaarrekening voldoende genereert om zowel dat miljoen te bereiken als erop te kunnen leven.
Wanneer je 20 jaar bent, zou je dus 128 euro per maand moeten beleggen om miljonair te zijn tegen je pensioen (op je 67ste). Stel dat je 10 jaar ouder bent (30 jaar), dan zou je 310 euro per maand moeten beleggen. Dit toont ook dat hoe vroeger je start met beleggen, hoe beter.
Hoeveel moet je maandelijks beleggen om aan 1 miljoen euro te komen tegen je 67e?:
20 jaar 128 euro
25 jaar 198 euro
30 jaar 310 euro
35 jaar 488 euro
40 jaar 780 euro
45 jaar 1.274 euro
50 jaar 2.166 euro
55 jaar 3.976 euro
60 jaar 8.704 euro
(Lees meer...)
4 dagen geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding