Rente op spaarrekening is verlaagd naar 1,15%, heeft sparen dan nog zin?
Ooit spaarde je voor later en omdat je geld dan méér werd...
Weet niet meer hoeveel rente we toen kregen,
maar heeft het nu nog zin met slechts 1,15% spaarrente?
Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor alle reacties en antwoorden!
1.9K
1.9K keer bekeken
SimonV
10 jaar geleden
Je kunt ook sparen bij Nationale Nederlanden.
Krijg je nog 1,7%. http://forum.spaarinformatie.nl/
Krijg je nog 1,7%. http://forum.spaarinformatie.nl/
paulus811
10 jaar geleden
Rente is verlaagd van 1,25 naar 1,15, dus waarom vroeg je je dat hiervoor niet af? Die 0,1 procent maakt nauwelijks verschil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Paulus : ik vraag het me al heel lang af! Nu heb ik het verwoord en op GV gevraagd, dat is alles.
Het ging ook niet om die 0,1% meer om het hele sparen. Maar alles is afhankelijk van inkomen en mogelijkheden.
Het ging ook niet om die 0,1% meer om het hele sparen. Maar alles is afhankelijk van inkomen en mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip @SimonV is toch 0.6% meer! verbazingwekkend, zal wel aan de voorwaarden liggen.
paulus811
10 jaar geleden
Ok Jodokus, je hebt een punt. Ik bedoelde het ook niet onaardig. Als je echt serieus spaargeld hebt zou je kunnen aflossen op de hypotheek (als je die hebt).
Zelf heb ik een vakantiehuis gekocht en dat gebruik ik graag zelf, maar verhuur ik ook. Dat levert een netto rendement van 8% op, maar is wel een beetje (leuk!) werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Paulus, als het over zulke bedragen ging, stelde ik er niet eens een vraag over, goeie tip overigens, waarvoor dank!
Misschien kun je beter de hele handel [vraag & antwoorden & reacties] lezen.
SimonV
10 jaar geleden
Een internetrekening bij NN geen voorwaarden: je moet alleen de moeite doen even een gratis rekening te openen en het geld storten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alweer : dank voor de tip!
Alles online te regelen? Dan kan ik dus met andermans legitimatie een rekening openen, zonder contrôle, dat geloof ik niet.
Bij mijn bank moet ik iedere keer weer bewijzen wie ik ben!
Bij mijn bank moet ik iedere keer weer bewijzen wie ik ben!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles online te regelen, maar de documenten zul je waarschijnlijk wel thuisgestuurd krijgen en zal je moeten terugsturen. Anders is het inderdaad te makkelijk.
tinus1969
10 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk vanaf waarom je spaart, maar sparen is in ieder geval goedkoper dan lenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een mogelijkheid is beleggen. In 10 jaar tijd zo een rendement van min 10 %
paulus811
10 jaar geleden
En maarten, als die 10% niet gehaald wordt, leg jij dan het verschil bij? Of heb je het over het totale rendement? In dat geval is het NOG lager dan sparen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Paulus881, het is zeker een gok. Je moet het alleen doen als je er niet van afhankelijk bent, dus het geld wat je over houdt na betaling van alle rekeningen etc, je moet ook altijd buffers houden. Wij hebben gekozen voor beleggen en sparen. Omdat we er dan nog een beetje invloed op hebben (goed beleggen). Als de beurs wat tegen zit dan laten we het beleggen even rusten.
paulus811
10 jaar geleden
Maarten, ik denk dat 10% rendement niet alleen een gok is maar durf het onrealistisch te noemen. Zelfs de grote institutionele beleggers halen dat bij lange na niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan herhaal ik : alles afhankelijk van inkomen en mogelijkheden, echter ook van leeftijd!
Zou ik nu 30 à 40, oké 45 jaar zijn, is 10 jaar zeker te overzien. Ben je wat ouder, dan is dat te lang, meer een kwestie van ...leef ik dan nog .... heb IK er dan nog iets aan?
Vooral om de nare financiële jaren die we nog te goed hebben [natuurlijk, ook ik kan niet in de toekomst kijken, maar toch... het wordt nog veel moeilijker voor velen van ons voordat het ook maar beter *..lijkt..* te gaan]. Ook dit is trouwens weer afhankelijk van inkomen/ mogelijkheden en leeftijd! Zelfs een jaar niet aan je geld kunnen komen, kan te lang zijn. Helemaal afhankelijk van je situatie.
Vooral om de nare financiële jaren die we nog te goed hebben [natuurlijk, ook ik kan niet in de toekomst kijken, maar toch... het wordt nog veel moeilijker voor velen van ons voordat het ook maar beter *..lijkt..* te gaan]. Ook dit is trouwens weer afhankelijk van inkomen/ mogelijkheden en leeftijd! Zelfs een jaar niet aan je geld kunnen komen, kan te lang zijn. Helemaal afhankelijk van je situatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Paulus811, ik ben nu zelf ook aan het denken gezet... Ik ga het even na zoeken in de administratie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.