Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

'Hoe kan ik als buitenlander een rekening openen in een land met een bankgeheim zonder langs te hoeven komen?'

Toegevoegd na 22 uur:
Ik wil mijn geld eigenlijks neerzetten in een land dat niet bij het westen behoord omdat ik het westen niet vertrouw qua transparantie ed

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Wat u wilt is (waarschijnlijk) belastingontwijken c.q. zwart geld stallen.
Luxemburg was tot voor kort een 'veilige' haven. Maar uitwisseling van gegevens met Nederland is in bespreking. Zwitserland is wat safer op dit gebied. Hoewel er direct nadelen zijn aan een spaarrekening in Zwitserland. De rente is nagenoeg 0,0 En bemiddeling via een tussenpersoon kost geld. Zo rekent INCO € 395 voor deze bemiddeling. Op hun site is direct het woord belastingONTWIJKING in beeld. Moeilijk voor de Belastingdienst aan te pakken evenals constructies om belasting te ontwijken: Guernsey, Kaaimaneilanden, Liechtenstein, Monaco, … Nederland – allemaal belastingparadijzen. Prinses Christina wist er destijds van mee te praten.

Goed, u krijgt via de reacties en dit antwoord informatie. Maar denkt u nog even na over de morele aspecten van belastingongwijking.
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing