Momenteel ben ik pas gescheiden. Ik was getrouwd zonder contract. 5 jaar geleden hadden we geërfd van z'n pa. Kan m'n ex dit nu nog terugvorderen?
En wil je nog gaan scheiden?? De antwoorden zijn hetzelfde:
Getrouwd in gemeenschap van goederen, dan is het ieder de helft. Gelukkig komt daar verandering in en wordt huwelijkse voorwaarden het standaard huwelijkscontract.
En wil je nog gaan scheiden?? De antwoorden zijn hetzelfde:
Getrouwd in gemeenschap van goederen, dan is het ieder de helft. Gelukkig komt daar verandering in en wordt huwelijkse voorwaarden het standaard huwelijkscontract.
Er kon altijd al gekozen worden voor huwelijkse voorwaarden. Zelf een beetje nadenken is hier wel belangrijk voor.
Het wordt onderhand weleens tijd en het scheelt je natuurlijk een hoop geld aan notariskosten.
Ik ben officieel gescheiden sinds enkele dagen. De verdeling moet nog beginnen. De lastigste periode dus.
HIJ vraagt nu z'n erfdeel terug, daarom ga ik ook op zoek als ik dan m'n giften van mijn kant kan terugvorderen.
Persoonlijk zie ik het zo ... wat je samen kreeg en deelde in goeie tijden moet nu verdeeld worden 50/50. Ik zou nooit over die giften gesproken hebben, maar als hij moeilijkheden zoekt dan ga ik ook m'n eisen stellen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.