Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een spaarrekening binnen mijn gewone Rabobank rekening openen?

Een vriendin van mij heeft een soort van spaarrekening binnen haar gewone ING rekening geopend. Hier kan ze dus als ze haar loon maandelijks binnen krijgt, een deel storten op die spaarrekening. Aan die rekening heeft ze een doel gesteld, ze spaart voor vakantie en heeft 700 euro nodig. Ze ziet dan een spaarbalkje, hoeveel ze al heeft gespaard en hoeveel ze nog moet sparen. Dit lijkt me heel handig, maar ik kan er niks over vinden op de Rabobank site. Is dit wel mogelijk bij Rabobank?
Ik heb overigens een Rabobank wereldpas, en ben minderjarig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja. Je kunt een spaarrekening openen bij rabobank maar bij rabo kun je niet voor doelen sparen. Je spaart gewoon 1 bedrag.
Ikzelf heb ing en qat jij bedoelt "spaarrekening binnen gewone ing" is gewoon een spaarrekening van ing met als mogelijkheid je spaargeld in verschillende categorieën onder te brengen (vakantie, nieuwe auto. Enz.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Rabobank heeft iets soortgelijks.

Als je inlogt op de site zie je in het menu 'Betalen en sparen' de keuze 'Extra inzicht'.
Klik je daarop, dan krijg je een scherm met 5 'tabbladen' en één van die tabbladen heet 'Spaarpotten'. Er zijn al enkele 'spaarpotten' vermeld waaruit je kunt kiezen (waaronder 'vakantie', 'nieuwe auto' en 'feest') maar je kunt er ook een naar eigen keuze aanmaken. Je geeft dan aan hoeveel je wil sparen, hoeveel geld van je spaarrekening alvast in die spaarpot wilt sparen, wanneer je je spaardoel wilt bereiken e.d.

Eerlijk gezegd, wist ik (Raboklant) niet eens dat het erop stond (het staat er beslist nog niet lang op), misschien is het wel afgekeken van de concurrentie...

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet eerlijk gezegd niet of een minderjarige dezelfde menu's te zien krijgt als een meerderjarige.
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing