Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je geld opnemen van smartengeld?

Ik heb voor mijn dochter een bedrag voor 7000 euro gekregen. Ze is nog minderjarig en dit geld is op een gewone spaarrekening gezet. Nu is de vraag kan ik hier geld opnemen zonder problemen(ik kan namelijk gewoon opnemen en inleggen op die spaarekening

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom is dat dit geld niet beklemd met een BEM-clausule ?
Powergen
11 jaar geleden
Ik vind het wel raar dat de vraag wordt gesteld door iemand uit 1996. (Als ik dat mag geloven, ook naar aanleiding van de vraag over maatschappelijke stage)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn vader stelde deze vrag @ Powergen. @ iHave ik heb begrepen dat bij het aanvragen van een spaarrekening iets misging en dat mijn ouders(nu mijnvader dus) bij dat geld kan en hij wil een kleine 2000 opnemen en binnen2 maanden terugstorten alleen de vraag is kan dit poblemen levveren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan grote ruzie worden als hij dat niet kan terugbetalen maar aan de andere kant: als je nog geen 18 bent is er geen geld van jou maar van je ouders!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is mij niet duidelijk of dit om een jongerenspaarrekening gaat, of een spaarrekening voor volwassenen, maar in beide gevallen kost het geld, je valt terug in rente, zodra er geld is opgenomen bij zowel de gewone als de jongerenrekening.
bovendien is er bij een jongerenrekening of kinderrekening nog iets anders wat ten nadele van de opname kan komen, veel kinderspaarrekeningen laten geen tussentijdse opnames toe, of alleen in bijzondere gevallen zoals aantoonbare studiekosten. Je kunt bij een normale spaarrekening de maandelijkse inleg bevriezen als je tijdelijk het geld niet kunt missen. Het kost u echter wel weer discipline om het sparen na zo’n periode weer voort te zetten. Het is verstandig dit geval te bespreken met je bank, zodat je duidelijkheid krijgt in de precieze kosten en de mogelijkheden, die deze rekening biedt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding