Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik ervoor zorgen, dat er voldoende geld is voor mijn begrafenis?

Ik denk zelf aan ong. 5000 euro vast te zetten op een rekening waarbij het geld pas vrij komt bij overlijden. Verder laat ik geen waardevolle dingen na.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sparen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Prima idee hoor.
Je kunt notarieel vast laten leggen dat die 5000 euro voor je uitvaart bestemd is, maar je kunt dit misschien ook aan je partner of een familielid mededelen. Zet het voor diegene dan ook wel zwart op wit.
Zorg er ook voor dat je geen schulden hebt anders heb je kans dat de 5000 euro alsnog opgaat aan andere zaken.

Trouwens: 5000 euro isnet genoeg voor de meest eenvoudige uitvaart. Geen luxe kist, geen hapjes en drankjes na afloop.

Goed plan trouwens om geen uitvaartverzekering te nemen, maar zelf te zorgen voor een budget.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt inderdaad geld op een rekening zetten. Wel rekening houden met dat een begrafenis nu minder zal kosten dan over 10 jaar. Je kunt natuurlijk ook een verzekering nemen die de kosten van de begrafenis dekt. Of niets doen dan wordt je begraven door het rijk als je geen bezittingen hebt en niemand aanspraak maakt op de erfenis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien je een bedrag noemt voor een ingetogen uitvaart is een uitvaartverzekering een goede optie voor jou.
Bij DELA bijvoorbeeld (zie bron) betaal je 25 euro per maand. In de bron kun je zien welke zaken meeverzekert zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich kan dit, maar vergeet niet dat bij een overlijden bankrekeningen geblokkeerd gaan worden. Uit eigen ervaring kan dit 3 weken duren.
Dit dien je dus dan goed geregeld te hebben zodat degene die je uitvaart moet verzorgen en betalen wel op tijd bij die rekening kan komen.
Een van de goedkoopste begrafenissen is cremeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing