Hoe kan ik ervoor zorgen, dat er voldoende geld is voor mijn begrafenis?
Ik denk zelf aan ong. 5000 euro vast te zetten op een rekening waarbij het geld pas vrij komt bij overlijden. Verder laat ik geen waardevolle dingen na.
2.2K
2.2K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had een antwoord gegeven, maar uw leeftijd is te hoog voor deze verzekering (dit zie ik nu pas), vandaar dat ik mijn antwoord heb verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ytje, nu is onze hele discussie weg maar met jouw oplossing heb je dus geen geld voor een begrafenis als je overlijdt 55 jaar na afsluiten. Niet handig dus! Jij hebt het over een overlijdensverzekering of zo en dat is toch iets heel anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, ik weet ook niet of je hem kan verlengen. Het verschil bij bijv DELA tussen een overlijdensrisico verzekering en een uitvaartverzekering is dat de nabestaande bij DELA een bedrag (bijv. 50.000 euro) krijgt na overlijden binnen maximaal 55 jaar bij overlijdensrisico verzekering. En bij de uitvaartverzekering verzeker je een bepaald bedrag die (vaak) DELA besteed voor de uitvaart.
Ikzelf heb beiden. 50.000 als ik binnen 55 jaar overlijdt, voor nabestaanden (bijv verlies van mijn inkomsten voor hypotheek ed dergelijke) en maximale dekking voor uitvaart.
Hij kan natuurlijk ook een uitvaartverzekering nemen.
De vraagsteller is te oud voor een DELA overlijdensrisico verzekering.
Ikzelf heb beiden. 50.000 als ik binnen 55 jaar overlijdt, voor nabestaanden (bijv verlies van mijn inkomsten voor hypotheek ed dergelijke) en maximale dekking voor uitvaart.
Hij kan natuurlijk ook een uitvaartverzekering nemen.
De vraagsteller is te oud voor een DELA overlijdensrisico verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er dus aan hoe oud je bent. Als je 50 bent kun je prima een overlijdens verzekering afsluiten voor 10.000 euro met een looptijd van 55 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie net dat als je 50 bent een looptijd van 24 jaar max mogelijk is. De premie bedraagt dan 5,30 per maand.
Het is wel een extra zekerheid, voor het geval je wel binnen die tijd overlijdt. Maar achteraf gezien zou een uitvaartverzekering beter zijn, en dan eentje die uitkeert (ook bij dela mogelijk)
Het is wel een extra zekerheid, voor het geval je wel binnen die tijd overlijdt. Maar achteraf gezien zou een uitvaartverzekering beter zijn, en dan eentje die uitkeert (ook bij dela mogelijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wilde ik al zeggen: als je ouder bent kun je niet zo'n lange looptijd nemen. De gemiddelde vrouw die nu 19 is heeft meer dan 50% kans om daarna nog in leven te zijn en dood gaat ze altijd. Als je het geld voor een begrafenis niet hebt liggen is een verzekering daarvoor veel slimmer. Heb je dat geld dan hoeft dat niet.
Wat jij hebt is gewoon niet handig voor de vraagsteller omdat je altijd een keer dood gaat maar met jouw constructie heb je meer dan 50% kans dat je al die tijd voor niets hebt betaald terwijl je WEET dat je eens een begrafenis moet betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies vandaar dat ik mijn antwoord verwijdert heb. Een uitvaartverzekering zou beter zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.