Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn spaargeld beter onderbrengen dan bij de bank?

Ik ben onzeker over de hele europese schulden crisis, ben bang dat als de geldperrs straks aan gaat dat ik straks nog slechts een pakje boter van mijn spaargeld kan kopen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sparen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De uitdrukking "men moet niet al zijn eieren onder één kip leggen", gaat ook op bij financiële zaken. Het voornaamste waar je als belegger op moet letten, is voldoende spreiding van je beleggingen. En bij spreiding moet je niet alleen aandacht besteden aan de risico’s, maar ook aan de liquiditeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een goudrekening openen. Dit kan bij heel veel banken. Informeer maar is bij uw bank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kluis kopen en je gele thuis in de kluis bewaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysiek zilver kopen in de vorm van muntgeld. Dat is BTW vrij, waardeevol genoeg dat een paar kilo reeds het spaargeld van de meeste particulieren kan dekken maar wel zo laag in waarde dat je individuele munten om kan wisselen in niet-absurde bedragen (Zoals bij goud snel het geval zou zijn).
op die manier heb je toegang tot de echte waardemiddelen. Een goudrekening kan wel, maar je moet oppassen dat ze het goud ook echt hebben, en dat je het op kan vragen als je dat zou willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf verkoos over te stappen in 4 andere munten: de Noorse Kroon, de Zweedse Kroon, de Zwitserse Frank en de Canadese Dollar.
20% houd ik in euro.
Goud staat reeds te hoog.
Vastgoed vind ik te hoog in waarde.
Andere beleggingen ken ik niets van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het risico van waardedaling van je eigen geld, € of vreemde valuta, hef je niet op door je geld bij een andere instelling dan een bank onder te brengen.
Als je dat risico wilt verkleinen moet je je geld omzetten in iets anders maar dat is niet waar je naar vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deels is dit een antwoord op uw vorige vraag (hoe koop ik goud). Goud en zilver zijn een deel van de oplossing. Door een deel van uw vermogen in fysiek goud en zilver te stoppen kunt u zich 'verzekeren' tegen de zaken waar u onzeker over bent. In uw vorige vraag werd gewezen door mensen op de risico's van goud en zilver. De koers is inderdaad volatiel. Mochten goud en zilver gaan dalen in prijs, dan gaat het vaak beter met de rest van de economie. Waardeloos wordt fysiek edelmetaal echter nooit.
Echter een risico waar niet op gewezen wordt is het geld laten staan op de bank. Wanneer een bank gered moet worden wordt dit gedaan met geldcreatie. Geld wordt het systeem in gepompt wat er in principe bijgedrukt wordt. Dit heeft op de lange termijn inflatie tot gevolg. Uw geld is dan wel gegarandeerd bij de bank, uw koopkracht zeer zeker niet. Stort het financiële systeem echt in, dan heeft u uw edelmetaal nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing