Is een overmaking met de tekst "lening tot .." voldoende bewijs voor het geven van een lening?
Ik heb ter goeder trouw een vriendin 15 duizend euro geleend omdat ze me er had van verzekerd dat ze op 5 januari een uitbetaling van 20 duizend euro zou krijgen en me dan het geld meteen terug zou geven.
Intussen zijn we 13 dagen voorbij die datum en blijft ze maar beweren dat de uitbetaling door haar werk is uitgesteld of vertraging heeft opgelopen.
Ik begin stilaan aan haar oprechtheid te twijfelen en denk er al over na wat ik kan ondernemen mocht ze uiteindelijk toch niet terugbetalen.
Het enige bewijs dat ik heb is dat ik het geld heb overgemaakt naar haar rekening met de mededeling: lening tot 5 januari.
Maar dat is vast niet voldoende? Ze kan bijvoorbeeld beweren dat ze het cash heeft terugbetaald?
Als de geldlener weigert om de lening terug te betalen zult u een procedure moeten starten om uw geld terug te krijgen. Pas wanneer er een vonnis is waarin de rechter heeft bepaald dat de geldlener de onderhandse geldlening aan u moet terugbetalen kunt u de geldlener dwingen om de lening aan u terug te betalen. https://www.rechtdoor.nl/kennisbank/verbintenissenrecht/ik-wil-geld-dat-ik-zonder-contract-heb-uitgeleend-terugvorderen-hoe-doe-ik-dat
Welk jaar?
Daarna gift?
Volgens mij heb je goede suggesties ontvangen vorige keer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.