Wat te doen als je geen geld geleend hebt maar toch incassobureau aan de deur komt?
Ik heb geen geld ontvangen of geleend maar ik kreeg incassobureau aan de deur! Het gaat om een familie conflict die enkele jaren ontstaat. Staat geen mondeling en schriftelijke afspraken over lenen van het geld. Mag incassobureau zomaar binnen dringen en procedure starten.
Wat zijn mijn rechten!?
( Van de zogenaamde dag van de lening met je familie. ) Want dan kun je digitaal bewijzen dat je niks hebt ontvangen.
( als je familie een nep factuur of contract heeft gemaakt klopt dat niet met de bank ) Gegevens sturen of geven aan incasso bureau
Er is een verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder. Een incassobureau heeft geen wettelijke status. Het kan bijvoorbeeld geen beslag leggen op uw spullen, bankrekening of loon. Een deurwaarder kan dit wel. Reageert u niet op brieven van een incassobureau? Dan zal de schuldeiser uiteindelijk een deurwaarder inschakelen om u tot betalen te dwingen.
Zodra je echter voor de rechter wordt gesleept, moet je dat (met advocaat!) zeker doen, omdat bij dit soort rechtszaken al snel geldt: Wie niets zegt krijgt ongelijk.
https://www.invorderingsbedrijf.nl/blog/incasso/geleend-geld-terugvorderen
Heb je overigens geen enkel idee waarom je familielid denkt dat je hem geld schuldig bent?
Gaat de ruzie over zijn stelling dat jij geld geleend zou hebben?
Of gaat het ergens anders om en denk je dat dit een soort wraakactie is?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.