Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je als 17/18-jarige hulp krijgen om op jezelf komen te wonen en jezelf te onderhouden?

Als iemand zonder handicap oid dus begeleid wonen is misschien niet van toepassing (niet onaardig bedoeld hoor), wil een tussenjaar doen na het halen van mijn havo diploma en zoveel mogelijk sparen voor studie door te werken maar dan wel alvast op kamers.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Lenen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Hallo,

om op jezelf te kunnen wonen heb je allereerst een inkomen nodig. Veel gemeentes bieden wel hulp aan bij vast werk of opleiding maar ik denk dat dat voor een tussenjaar -en dus tijdelijk werken- niet zal gelden. Er zijn voor studenten/jongeren ook uitzend bureaus die je zou kunnen benaderen maar welke, dat ligt er aan waar je woont. Veel zorg-banen verdienen goed dus ook daar zou ik naar kijken, mocht je dat liggen.
Daarna kun je kijken naar een woning, wellicht is het wel een idee om je alvast in te schrijven bij woningnet voor in de toekomst.

Vriendelijke groeten

Toegevoegd na 12 minuten:
Misschien zou je ook eens naar een jongeren punt in eigen gemeente kunnen kijken. Zij kunnen je ook helpen met het zoeken naar een opleiding die bij je past.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing