Heb ik hier te maken gehad met een echt incassobureau?
Kreeg een email van Infoscore collections dat ik een schuld had openstaan van PayPal, nu kan dit wel kloppen aangezien ik jaren geleden PayPal nog wat geld schuldig was. Dus ik heb die vordering voldaan en vroeg ze mij een schriftelijke bevestiging van mijn betaling per post toe te sturen en mijn vordering af te melden bij het BKR. Nu claimen zij dat ze alleen per email een bevestiging kunnen sturen en dat mijn schuld nooit bij het BKR gemeld is geweest en ze deze dus niet kunnen afmelden. Wanneer ik op hun website kijk hebben ze ook alleen een postbus adres en geen fysiek adres, verder zijn ze geen lid van het NVI maar claimen ze dat ze daar een aanvraag hebben lopen en "aspirant lid" zijn. Op Nederlandse maar vooral Duitse websites zie ik veel klachten over dit incassobureau en veel mensen kunnen nieteens herkennen in de vordering, ook omdat vele zeggen nooit zelfs PayPal gebruikt te hebben.
Iedereen kan een incassobureau oprichten. Belangrijker lijkt mij dat u bewijs hebt dat uw schuld voldaan is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.