Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een kleine lening afsluiten?

Ik ben 18 jaar en wil graag een paar honderd euro lenen. Ik heb een bijbaantje, dus terugbetalen is geen probleem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Probeer het bij je ouders of andere familie. Immers, zij weten dat je dat baantje hebt dus zij kunnen ook inschatten of (en hoe snel) je het kunt terugbetalen. Hiervoor naar de bank gaan raad ik echt af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een lening kost altijd geld. Als je via de officiële weg geld leent, ook al is het een klein bedrag, betaal je rente. Dus misschien is het een beter idee om van familie of vrienden te lenen. Mocht je dat doen, zet dan alsnog het een en ander zwart op wit. Je weet nooit wat er gebeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Behalve lenen van je vrienden of familie, is het lenen van een relatief klein bedrag (tot een paar honderd of duizend euro) vaak het goedkoopst als je dat doet door middel van rood staan bij je eigen bank. Zeker bij studenten- en jongerenrekeningen betaal je voor rood staan over het algemeen minder rente dan bij andere vormen van krediet. Sommige jongerenrekeningen zijn standaard ingesteld zodat rood staan niet mogelijk is, dan moet je dit mogelijk wijzigen.

Overigens blijft het natuurlijk het meest verstandig om ervoor te zorgen dat je eerst het geld dat je wilt uitgeven, daadwerkelijk hébt. Dat weet je ongetwijfeld al, maar overweeg gewoon nog eens hoe nodig het is om NU dat geld te hebben. Ga in elk geval niet lenen via websites waarbij je 'even snel een voorschot' kunt krijgen zonder kredietcheck: hier betaal je de hoofdprijs aan rente en dat is gewoon jammer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing