Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je een lening afsluiten met een hele lange looptijd?

Binnenkort zit ik met een hele hoge schuld. Gezien mijn situatie kan ik geen lening afsluiten. Maar met mijn salaris kan ik wel een hypotheek afsluiten die hoog genoeg is om mijn schuld af te lossen. huh?
Is het dan niet gewoon mogelijk om een lening af te sluiten met een looptijd van 10 jaar? net als bij een hypotheek.. of zijn er andere ideeen/oplossingen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Men wil over het algemeen wel een hypotheek geven met een lange looptijd maar dan geef je in feite je huis als onderpand. Een grote schuld kun je niet als onderpand geven, dus zal het een stuk moeilijker zijn om daarvoor een lening te krijgen
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mocht de schuld zo danig hoog zijn en zie je zelf geen oplossing dan zou ik raadplegen bij het raadhuis bij jou in de buurt. Hier kan je wellicht hulp krijgen voor je schulden. Zij kunnen bijvoorbeeld zogenaamd al jou schulden "betalen" zodat je schuld als 1 bedrag komt te staan. Ik zou geen lening afsluiten voor een schuld want geld lenen kost geld, end of the line, je hebt je schulden betaald en zit met een nieuwe schuld. Ook kan je kijken naar schuldsanering wellicht kom je hiervoor in aanmerking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing