Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de afbetaling in termijnen van wehkamp?

Ik wilde graag een bestelling doen bij wehkamp, waarbij ik in 1 keer een zeer groot deel van het bedrag werd afbetaald en ik vervolgens nog 2 termijnen had met een klein bedrag om af te betalen. Er stond dat dit prima mogelijk was, maar nu ik de bestelling heb gedaan krijg ik met geen enkele mogelijkheid informatie naar boven HOE ik dat dan kan aanpassen. Ik vind dit erg vervelend, want annuleren van het product krijg ik ook niet voor elkaar!

Heeft iemand ervaring met het afbetalen bij wehkamp, die gebruik heeft gemaakt van grotere bedragen aflossen dan de termijn?

Ik hoef geen vervelende reactie over dat het niet verstandig is te bestellen en in termijnen af te betalen, want dat is mijn eigen keus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Lenen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Op hun site staat het echter zeer prominent dat zij een tarief hanteren van 16 procent. Dit is op dit
moment de hoogst mogelijke leenrente. Er mag namelijk maximaal aan leenrente gevraagd worden: de wettelijke rente plus 12
procent. De wettelijke rente is op dit moment 4 procent, dus de Wehkamp zit op het maximum. Volgens de tabel op hun site hanteren
zij een theoretische looptijd van 79 maanden. In hetzelfde tabel treft u duidelijk aan wat het u gaat kosten om voor een bepaald
bedrag uitgestelde betaling te krijgen. Indien u een krediet krijgt van €1.000 en u betaalt dit af door maandelijks €20 te betalen
gedurende 79 maanden, kost het u € 1574.27. Het zijn woekerbedragen aan rente, maar de klant krijgt het duidelijk inzichtelijk.
Als je sneller afbetaald, betaal je minder rente, maar je producten zijn nog steeds veel te duur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt de bestelling direct na ontvangst terugsturen, als je van gedachte bent veranderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt gewoon iedere maand een rekening van ze met wat je die maand minimaal moet betalen.
Als je wilt betaal je meer.
Tegenwoordig betalen de meeste mensen via de computer dus zo moeilijk is het niet. Gewoon het door jou gewenste bedrag invullen en hup klaar is kees.
Je wilde geen vervelende reactie over het kopen op afbetaling maar misschien wil je wel een tip?
Beter tijdelik rood staan bij je bank dan lenen via een postorder bedrijf ivm hoge rente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing