Ben ik het slachtoffer van oplichting?
Ik heb 8 weken geleden mijn vriend ontmoet, en loopt meestal goed en was erg blij, totdat hij geld problemen kreeg en ik hem 400 euro heeft geleend. Nu is hij uit het niets naar Frankrijk gegaan om `zaken´ te doen..
En smst hij mij dat ik hem niet meer contact met om mocht nemen want hij was bij zijn vrouw. Ben ik nu het slachtoffer van oplichting? En wat kan ik er tegen doen.
Dus: HUP naar de politie!!
En waarom die 'als' en niet ''wanneer'? Het is voor de meeste mensen toch een behoorlijk bedrag en om zou zo'n oplichter ongestraft te laten moet toch ook steken. Temeer omdat de volgende op die manier alleen maar meer kwijt raakt. En nu aangifte doen zal waarschijnlijk niet eens zoveel opleveren (al beken ik dat ik geen hoge pet op heb van de Nederlandse politiediensten). Er zijn nl grotere vissen te bakken en zo heel veel hebben ze nu ook weer niet om op af te gaan hier (uiteindelijk heb je het geld vrijwillig gegeven en gedurende een relatie, ik ben geen jurist maar ik kan me voorstellen dat het lastig kan zijn die zaak rond te krijgen). Hoe meer mensen aangifte doen, hoe meer ze er tegen kunnen doen (en hoe minder je als individu bloot staat aan die familie).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.