Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik geld lenen? of hoe kan ik vandaag geld krijgen ?

hallo ik heb een verjaardags cadeau nodig voor mij vriend het gaat om 50 euro hoe kan ik dat het beste doen of regelen het moet voor morgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Lenen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kan een tegoedbon uitschrijven en eerlijk bekennen dat je het geld niet tijdig bij elkaar hebt gekregen.
Hiermee haal je die onnodige druk van jouw schouders en jouw vriend zal jouw eerlijkheid vast kunnen waarderen.
het grote voordeel is ook dat jouw geschenk des te meer zal gewaardeerd worden omdat men weet dat je er extra moeite hebt moeten voor doen.

Ik kom om diverse redenen vaak later met een verjaardagsgeschenk en mensen waarderen dat toch wel. Ze hebben tijdens de drukte van de verjaardag vaak oppervlakkig aandacht voor de geschenken omdat ze ook nog eens aandacht aan vele andere zaken dienen te schenken.
Op deze wijze zorg je ook nog eens voor een gezellige after-birthday sfeer.

Het is allemaal hoe je er zelf tegenover staat uiteraard maar ik zou me niet op de kast laten jagen hoor. Niks moet, alles mag en de wereld is aan de creatievelingen, toch?

Verder maak ik me ook de bedenking waarom zo'n geschenk voor een vriend 50 euro 'moet' kosten. Ik hoop dat je niet al te veel vrienden hebt die in één maand tijd verjaren want dan ben jij verre van te benijden hoor ;-)

Liefs en Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt het aan familie vragen, maar persoonlijk vraag ik me af of het dan niet beter is om als je het geld niet hebt een kleiner cadeautje te kopen of iets anders leuks te gaan doen met je vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je niet iets wat je kan verkopen?
Het is nu wel erg laat natuurlijk, een dag.

Niet doen:
Geen geld gaan lenen voor een kadootje.
Een kadootje van 50 euro is heel veel.
Zeker als je het niet hebt.
Waarom moet hij een kadootje van zo veel geld?
Je wist natuurlijk al langer dat hij jarig was.
Had je niet kunnen sparen?
Als het echt jouw vriend is, dan snapt hij wel dat er geen geld is.
Hij wil toch niet dat jij schulden maakt om hem?
Het gaat toch niet om kadootjes?

Als het dan toch moet dan kun je het beste aan bekenden vragen met de belofte het zo snel mogelijk terug te geven en dan zoek je heel snel een baantje of je gaat iets verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel: vraag het aan die vriend...

Serieus: voor een vriend hoef je geen (duur) cadeau te kopen. Hij zal blij zijn als je aan zijn verjaardag denkt.
Koop een kleinigheidje, of schrijf een persoonlijk bericht op een kaart. Je kunt je cadeau ook over een paar maanden geven: 'dit had je nog tegoed, maar ik had toen even geen geld.'

(Enne... een tip: waarschijnlijk is hij volgend jaar weer rond dezelfde tijd jarig, dan kun je alvast gaan sparen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing