Wat wordt er nu precies duurder met die tarieven van Trump?
ik begrijp niet hoe iets duurder word zeker aangezien ik niet kan bedenken welke producten nu precies uit Amerika komen? als ik bijv iets uit China bestel naar Nederland (EU-land) zit daar dan opeens ook tarieven op ? Of geldt dit nu echt alleen voor Amerikanen ?
1.8K
1.8K keer bekeken
Antoni
een week geleden
@capthavoc, het gaat om heffingen, importheffingen om precies te zijn. 'Tarieven' is een onjuiste vertaling van 'tariffs'.
jc54
een week geleden
@Antoni; Vragensteller verbeteren werkt de-motiverend. Reageer op het onderwerp, niet op de gramatica of verkeerd geïnterpreteerde woorden.
Antoni
een week geleden
@jc54, verbeteren of een antwoord geven, het draagt allemaal bij aan kennisvermeerdering, het doel van deze website! En wat als iemand de vraagsteller verkeerd begrijpt omdat hij de verkeerde woorden heeft gebruikt? Dat leidt alleen maar tot misverstanden! Ook niet iets wat je zou (moeten) willen!
Thecis
een week geleden
Dit geldt alleen voor Amerika. Alleen heeft het wel invloed op andere landen.
ronron1212
een week geleden
Amerika gaat over alle producten die zij invoeren een hoge import heffing rekenen. ls andere landen dat ook gaan doen op import it Amerika dan gaat alles wat uit Amerika komt dus duurder worden. China heeft reeds een hoge import heffing aan amerika opgelegd dus zaken uit amerika kunnen dus onderdelen of wat dan ook zijn worden in china duurder
Castle
een week geleden
Trump wil dat producten en onderdelen die vanuit het buitenland komen duurder worden voor de Amerikanen. Hierdoor zouden ze sneller Amerikaanse producten kopen. Ook hoopt Trump dat bedrijven naar de VS gaan om zo importheffingen te ontlopen. Hierdoor zou er dan meer werkgelegenheid zijn in de VS. Wij merken daar weinig van tenzij wij Amerikaanse producten zouden kopen waarbij de EU een verhoogde importheffing heeft toegepast. Ook kan het zijn dat er minder of zelfs niet van een product naar de VS gaan wat gevolgen heeft voor de werkgelegenheid hier. Oude voorraden die nog in de VS zijn zullen eerst opgemaakt worden maar ook in de EU.
AnnBoo8146
een week geleden
Wat allemaal duurder wordt is moeilijk te zeggen. Maar de importheffingen, die Trump heeft ingevoerd, werken door op veel artikelen. Als reactie op de heffingen heeft de EU ook nieuwe of hogere importheffingen ingevoerd op een aanzienlijk aantal producten uit Amerika. Dit hoeven geen eindproducten te zijn, maar ook grondstoffen, die Europese fabrikanten gebruiken. Er is al aangegeven dat bijvoorbeeld make-up en jeans mogelijk duurder worden, omdat veel van deze producten uit Amerika worden geïmporteerd. Maar in welke Europese producten Amerikaanse grondstoffen worden verwerkt staat nog nergens vermeld.e
Daarnaast worden producten in Amerika zelf duurder, door de importheffingen die Trump heeft ingevoerd. Aangezien deze heffingen op alle producten worden geheven, die vanuit bijna alle landen in de wereld worden geïmporteerd door de VS, werken deze heffingen door op een zeer groot deel van de producten, die Amerikaanse consumenten kopen. Want uiteindelijk betalen zij deze heffingen, en niet de landen van waaruit de goederen worden geïmporteerd. Als je dus zelf iets bestelt in Amerika, dan is de kans heel groot dat dat artikel aanzienlijk duurder is dan voor de importheffingen.
Persoonlijk zou ik een webshop als Amazon nu mijden, ook Amazon.nl. Veel verkopers op dat platform handelen vanuit de VS. Dit staat heel onduidelijk vermeld bij de artikelen, maar de meeste artikelen komen van buiten de EU, in tegenstelling tot Bol, waar de verkopers uit Nederland en België komen. Maar dit is mijn persoonlijke mening.
Daarnaast worden producten in Amerika zelf duurder, door de importheffingen die Trump heeft ingevoerd. Aangezien deze heffingen op alle producten worden geheven, die vanuit bijna alle landen in de wereld worden geïmporteerd door de VS, werken deze heffingen door op een zeer groot deel van de producten, die Amerikaanse consumenten kopen. Want uiteindelijk betalen zij deze heffingen, en niet de landen van waaruit de goederen worden geïmporteerd. Als je dus zelf iets bestelt in Amerika, dan is de kans heel groot dat dat artikel aanzienlijk duurder is dan voor de importheffingen.
Persoonlijk zou ik een webshop als Amazon nu mijden, ook Amazon.nl. Veel verkopers op dat platform handelen vanuit de VS. Dit staat heel onduidelijk vermeld bij de artikelen, maar de meeste artikelen komen van buiten de EU, in tegenstelling tot Bol, waar de verkopers uit Nederland en België komen. Maar dit is mijn persoonlijke mening.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.