welke merknamen mag je verwerken in producten om te verkopen?
Ik zoek een lijst met merknamen die je wel mag gebruiken om zelf producten te maken met deze namen en dan te verkopen. Waar kan ik die vinden?
http://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten-of-overnemen/wat-moet-u-regelen/een-bedrijfsnaam-kiezen/
Of wil je iets maken dat past bij het merk ? Wanneer je bv Barbie-kleertjes wilt verkopen, kun je wel erbij zetten : geschikt voor Barbie-poppen.
@erna55 Ik denk dat vrager bedoelt dat ze gewoon zeker wil zijn geen merkrecht te breken. Stel je een lijst voor met alle mogelijke merknamen, trek daar vanaf de al in gebruik zijnde namen en je hebt wat vrager wil. Echter bestaat de eerste lijst niet, dus ook niet wat de vrager wil. Je kan wel een lijst maken van alle bestaande geclaimde namen. Ook is het niet zo dat een naam die al in gebruik is niet meer door een ander gebruikt mag worden als deze niet in dezelfde categorie valt. Zeker niet als de naam generiek is. Denk aan Ajax brandblusser, schoonmaakmiddel en sportclub. Geen van deze betaalt elkaar. Als jij echter morgen een schoonmaakmiddel op de markt brengt en dat zelf ajas noemt kan je problemen krijgen. Er zullen weinig merken zijn die zich ervoor zouden laten betalen om merkrecht deels te laten gebruiken. Volledige merken worden weleens verkocht. Als je een merk wil hebben ga je daarmee idd naar de KVK om te kijken welke problemen deze naam op zou kunnen leveren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.