Hoe verhouden zich de kosten en opbrengsten van gaswinning in noord Nederland?
Van kinds af aan heb ik geleerd dat de Nederlandse economie drijft op de gasbel in Slochteren. De laatste tijd hoor ik daar niets meer over en gaat het alleen nog over de kosten van schade aan onroerend goed a.g.v. verzakkingen en bevingen.
Nu snap ik ook dat niet alle schade altijd netjes wordt vergoed (en daar kan iedereen een mening over hebben maar dat is niet mijn vraag). Als een keurige vergoedingsregeling nu wel het geval zou zijn: Hoe verhouden zich dan kosten en opbrengsten van gaswinning in noord Nederland?
"De Telegraaf heeft de hand weten te leggen op een gevoelig rapport waaruit blijkt dat 30 tot 90 duizend families Janssens zijn die voor 6,5 miljard euro hun huizen moeten stutten. Dat is nodig om de provincie tegen de grillen van de aarde te beschermen. Dit gaat om 70 tot 200 duizend euro per huis (!) en omvat nog niet de kosten die het met zich gaat meebrengen om ziekenhuizen, scholen, kantoren, bruggen en leidingen aardbevingbestendig te maken. " http://daskapital.nl/2015/02/65_miljard_moet_provincie_gron.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.