Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een enquete ook slechts één vraag bevatten?

Ik wil van ons ledenbstand de postcode verzamelen. Ik stuur daarom een vraag rondt waarin leden worden gevraagd om hun postcode in te vullen, waarbij zij kans maken op een prijs.
Het gaat om een census steekproeftrekking, daar van alle leden de postcode moet worden verzameld.
Toch vraag ik mij of het wel om een enquete gaat. Het principe is wel precies hetzelfde, maar het gaat slechts om één vraag; namelijk: wat is uw postcode?

Kan een enquete uit slechts één vraag bestaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Economie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ja, waarom zou dat niet kunnen? In feite vinden mensen het juist leuker om snel mee klaar te zijn ipv die gebruikelijke 15 min durende werkstukken.

Meer kans ook dat je daadwerkelijk respons krijgt. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van Dale geeft niet specifiek aan dat een enquête uit meerdere vragen moet bestaan maar in de volksmond wordt dat wel zo ervaren. Je kunt het ook gewoon "onderzoek" noemen dan ben je af van die "meervragigheid".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een enquête is volgens mij een peiling naar de mening (!) van mensen.

Een postcode is een feit, geen mening. Feitelijk is het om die reden al geen enquête maar een verzoek om gegevens.

Maar specifiek gericht op je vraag: ja een enquête kán uit één vraag bestaan, al zou ik het dan eerder een peiling noemen.
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing