Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan klanttevredenheidsonderzoek en publicatie van tegenvallende resultaten passen in een gezonde bedrijfsstrategie?

Klanttevredenheidsonderzoek lijkt me op zich heel nuttig voor een bedrijf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
865

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Klanttevredenheidsonderzoek kan van wezenlijk belang zijn voor een bedrijf.
Het publiceren van tegenvallende resultaten is alleen gewenst als anderen een belang hebben in je bedrijf en dan weten hoe de zaken ervoor staan.
Is het een privé-bedrijf zonder andere participanten, dan kan het publiceren van de tegenvallende resultaten als een roddel door het land/dorp gaan en het begin zijn van verdere afgang. Vertrouwen kan daarmee dermate geschaad worden, dat men het geloof in je verliest en jij daarmee klandizie.

Bij te weinig onderzoek en een niet alert zijn op de lopende resultaten kan het zijn dat het volgende geldt: dat bedrijf is dood, alleen weten ze het zelf nog niet!
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het publiceren van tegenvallende resultaten kan gebracht worden als "open communicatie" naar je klanten. Hand in eigen boezem steken en naar de klanten aangeven hoe je de resultaten kan en gaat verbeteren wordt meer gewaardeerd door je klanten dan het onderzoek verzwijgen voor de buitenwereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hadden het over een gezonde bedrijfsstrategie. Als je het resultaat dan niet kan verbeteren kan je je afvragen of het bedrijf überhaupt levensvatbaar is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding