Waarom wordt Groene Stroom zoals zonne- en wind energie niet op grote schaal en versneld ingevoerd?
Vermoedelijk hangt dit samen met economie. Er vallen duizenden banen weg wanneer dit versneld ingevoerd wordt. Maar dat kan toch geen stand houden wanneer de Aarde vernietigd wordt op de manier zoals het nu gaat.
Verder is windenergie ook nog lang niet zo efficient als men zou willen.
En inderdaad vallen er juist geen banen weg. Windmolens en zonnepanelen hebben ook hun onderhoud nodig. Misschien nog wel meer.
Ik verbruik met mijn gezin ongeveer 7000kWh per jaar. Als je bedenkt dat hun nog geen 1000kWh per jaar terug verdienen. Bedenk ook dat de cellen in een paneel in serie staan. Als 1 cel geen licht krijgt levert het hele paneel geen stroom.
Wij hadden vorig jaar 4000 en daar schrokken we van....ruim 400 meer dan normaal. (Vermoedelijk het gebruik van elektrische dekens en kachels toen we nog geen werkende verwarming hadden)
En ja, ik ben heel bewust en zuinig en voorzichtig met wassen en stroom en lampen en....alles eigenlijk, zeker nu in dat grote huis.
Ik streef voor volgend jaar weer gewoon naar iets rond de 3000 ; da's me meer dan zat.
(En nee, mijn kinderen (12 en 16) krijgen never een teevee op de eigen kamer, maar dat is om andere redenen dan het stroomverbruik).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.