public relations ( pr) zorgt voor het contact tussen een organisatie en de buitenwereld.

Human resource manager ( hrm)gaat over de personeelszaken binnen een bedrijf.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort maar krachtig! +

Andere antwoorden (2)

PR manager houdt zich bezig met het informeren van een bepaald publiek. Een HRM manager houdt zich bezig met personeelszaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sweety

PR manager en HRM manager

Public Relations manager
Een PR manager is bezig voor het hele bedrijf, dat wil zeggen bijvoorbeeld hij maakt reclame voor het bedrijf naar buiten toe.

Human Resource manager
Een HRM manager is wat vroeger heette P & O (Personeel & Organisatie) is bezig met personeel, dat wil zeggen bijvoorbeeld vacatures/sollicitaties afhandelen, zowel in- als extern.

Toegevoegd na 1 minuut:
personeel moet zijn personeelszaken