Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is dit en kan ik het nog verzilveren?

Tijdens opruimen van huis van mijn ouders gevonden staat op mijn naam ook mijn broer heeft er 1.
Is het nog wat waard en waar moeten we heen om het te verzilveren.
Ken het niet BVD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik heb zoiets meegemaakt na overlijden van mijn vader. Ik kwam 2 oude polissen tegen. Die werden gewoon uitbetaald. Was niet zo veel, maar goed..
Meestal kan je tussenpersoon het wel voor je regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In deze polis staat dus dat als M. Hofman overlijdt, de uitkering gaat naar F. Hofman of diens erven.
De verzekeringsmaatschappij Victoria is over gegaan naar RVS, welke op hun beurt weer zijn opgegaan in Nationale Nederlanden. Je zou kunnen proberen de polis af te kopen.
(Meestal vinden de verzekeringsmaatschappijen dat te veel werk en hopen ze er op dat er nooit een claim kom om uit te betalen).
12 jaar geleden
Volgens mij is het zo: als jij overlijdt, zou je vader 400 gulden krijgen. Het lijkt er op dat je ouders een overlijdensrisicoverzekering op jou en je zusje hebben afgesloten, zodat ze, als er iets met jullie gebeurde, de begrafenis konden betalen. Het lijkt me sterk dat je nog ergens recht op hebt: jullie leven namelijk nog (tenminste ik neem aan dat je zus er nog is), jullie ouders zijn overleden.
Maar vraag het voor de zekerheid na bij de verzekeringsmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing