Ik kan in Venezuela op de zwarte markt valuta 3 keer zoveel krijgen voor mijn Euro, dit is dus in principe winst kan dit zomaar of zit er iets achter?
Ik verblijf nu momenteel in Venezuela , door Chavez de president die alle Bolivares (Venezolaans Valuta) binnen het land wilt houden is er te kort aan vreemde valuta. Een kennis met een eigen bedrijf geeft mij voor 1 Euro 18 Bolivares dus 1;18 terwijl de originele valuta 1 euro 6 bolivares is,dit is gunstig voor verblijfsuitgaven etc. Mijn vraag is ook dus als ik bijv 1000 euro omwissel in 18.000 Bolivares en het omwissel in NL naar Euros dus :6 is 3000 Euro en dan nog kosten voorhet wisselen die kunnen niet al te veel bedragen. Aangezien het echt het 3 dubbele is en boven de 1000enden euro's kan worden gewisseld vraag ik me af of ik niet tegen iets aan loop in principe heb ik winst alleen vraag me af of er niets achter zit kwa regelement ben namelijk nog minderjarig. Het totaal plaatje klopt in ieder geval wel , de meneer van de zaak vertelde me dat het komt door de gesloten economie en er is crisis de inflatie is gedaald. Ik ben hier nog een paar weken op vakantie bij familie maar kom er niet vaak en geloof ook niet dat dit over enkele jaren zo gunstig zou blijven vandaar graag wat uitleg hierover en tips. Groetjes Juan
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.