Is het verstandig mijn woekerpolis op te zeggen of juist niet? (zie uitleg)
Lang, heel lang geleden, toen ik nog jong en naïef was, hebben ze me een leuk financieel product aangesmeerd, wat later dus uitmondde in het inmiddels welbekende woekerpolis verhaal.
Na overleg met een bank heb ik al besloten dat ik een stuitingsbrief ga sturen waarin ik dus de verjaring suit.
Daarnaast wil ik uiteraard zsm stoppen met inleggen en eigenlijk wil ik gewoon compleet stoppen, mijn verlies nemen en wat ik terug kan krijgen gewoon direct op mijn rekening laten bijschrijven.
Nu las ik vandaag het volgende:
"Zeg nooit een beleggingsverzekering op. Dit heeft namelijk gevolgen; Goudse Verzekeringen brengt kosten in rekening en de belastingdienst zal ook met een heffing komen. Wanneer je de polis overboekt naar een andere maatschappij, dan zal dit geen fiscale gevolgen hebben. Let op: voor zogenaamde 'oud regime' polissen gelden wel enkele wijzigingen bij overboeking (klik op 'meer informatie' om hier meer over te lezen)."
http://www.opzeggen.nl/verzekering/goudse-verzekeringen/beleggingsverzekering
Ik had dan wel geen beleggingsverzekering, het Spaar-actief plan dat ik jaren geleden heb afgesloten (bij een andere maatschappij dan de Goudse, het is inmiddels al bij het derde bedrijf aanbeland), is inmiddels omgezet in beleggingen.
Kortom: Wat is wijsheid?
Kijk op de websites van Kassa en Radar.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.