Wat is 'normaal' om aan spaargeld te hebben op je 18e?
Ik bedoel: ik weet hoeveel spaargeld ik heb (waar ik dus wel geld kan bijstorten maar niet kan opnemen) maar wat is een beetje 'normaal' om aan spaargeld te hebben op mijn leeftijd?
Toegevoegd na 7 minuten:
Om iets toe te lichten: mijn rijbewijs is al 'geregeld' (maar nog geen auto, dat ben ik ook nog niet echt van plan). Ik ben lid van een redelijk groot gezin met een 'modaal' inkomen. Mijn ouders hebben lang mijn spaargeld beheerd en vanaf nu mag ik dat helemaal zelf doen. Ik vind sparen leuk en om een beetje inzicht te krijgen in wat 'normaal' is heb ik deze vraag gesteld. Ik snap dat iedereen anders is maar toch hoop ik dat jullie met deze info een richtlijn kunnen geven!
Toegevoegd na 3 uur:
Dank voor alle antwoorden tot nog toe! Ik ben inderdaad erg blij met mijn 'spaarcenten' en gelukkig hebben mijn ouders daarvoor kunnen zorgen de afgelopen jaren ja!
En nog een klein beetje info over mezelf: ik heb een redelijk goed betaald bijbaantje dus wat dat betreft kan ik zelf ook best wel wat sparen per maand, ik begrijp dat ik dat vooral moet blijven doen want het kan later inderdaad goed van pas komen!
Ik werk wel full time en ik doe er een studie bij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.