Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik in 2026 nog een belastingaanslag over2018?

Thecis
2 dagen geleden
Ze kunnen een heel stuk achter lopen. Als er geen voorlopige aa slag staat, is het de definitieve aanslag.
crispy
2 dagen geleden
heb je over andere jaren (van 2019 en later) al wel aanslagen of voorlopige aanslagen gehad?
Is er iets veranderd in je situatie?
AnnBoo8146
2 dagen geleden
Het is niet mogelijk om een antwoord te geven op deze vraag. In "standaard" situaties moet de belastingdienst uiterlijk binnen drie jaar na het belastingjaar de aanslag sturen. Dat zou voor 2018 dus uiterlijk 31 december 2021 zijn. Maar er zijn redenen waardoor de termijn kan opschuiven, o.a. omdat er uitstel is verleend voor het doen van de aangifte. Maar 2018 ligt te ver in het verleden om een algemene verklaring te geven. De Belastingdienst zal een verklaring moeten geven, waarom zij van mening zijn nu nog een aanslag te kunnen sturen over 2018.
Antoni
2 dagen geleden
@Pluta50, ik zou maar opletten voor oplichting! Oplichters gebruiken allerlei doortrapte manieren bij kwetsbare slachtoffers om er alleen maar zelf beter van te worden! Weet je zeker dat het ontvangen bericht van de officiële belastingdienst komt? Dat zou ik eerst heel zorgvuldig nagaan voordat je iets gaat betalen!!!
Inekez1
2 dagen geleden
Eens met Antoni. Bij twijfel bel je gewoon even met de Belastingdienst. Dan weet je of het bericht echt van hen afkomstig is. En zoja, kun je meteen een goed antwoord krijgen op je vraag.
Antoni
2 dagen geleden
Dank voor de steun en de aanvulling, @Inekez1.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing