Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met terugwerkende kracht Btw teruggave vragen voor mijn dagelijkse lunch?

Is het mogelijk om met terugwerkende kracht BTW terug te vragen over de dagelijks gemaakte kosten aan lunch (rond de 10 euro), Zonder kassabon en alleen met privé afschrijvingen als bewijs.

Zo ja, Tot hoever zou ik dit kunnen doen aangezien ik het nog nooit heb gedaan in mijn 6 jaar ondernemen.

Mvg

jc54
12 uur geleden
Je kunt het proberen, maar bij controle zal je toch bewijsmateriaal moeten overleggen.
Doe je zelf de boekhouding?
gekkigheid
11 uur geleden
Ik doe zelf de BTW teruggave, ik kan het natuurlijk proberen maar mijn vraag is of het mag.
jc54
10 uur geleden
Nee, het mag niet.
Thecis
9 uur geleden
@jc54
Waarom mag het niet?
ronron1212
8 uur geleden
Niet zakelijk
tinus1969
7 uur geleden
Mag idd niet https://www.zzp-nederland.nl/kennisbank/belasting-en-btw-terugvragen-hoe-zit-dat-zzp-nederland#:~:text=Btw%2Dteruggave%20voor%20zakenlunch%20of%20koffie%20met%20de%20klant&text=De%20Belastingdienst%20is%20hier%20heel,serveren%20in%20een%20afgehuurde%20ruimte.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Lunch (en ander eten en drinken) is alleen zakelijk aftrekbaar als het daadwerkelijk zakelijke kosten zijn. Je eigen dagelijkse lunch zijn geen zakelijke kosten. Als je geen ondernemer was, had je ook moeten eten.

Maak je extra kosten voor een zakelijke lunch die je bijvoorbeeld aanbiedt aan een potentiële opdrachtgever, dan is dat (onder voorwaarden) wel aftrekbaar.

Je hebt het over een tientje per dag. Dat gaat dus niet over een zakelijke lunch met een klant of iemand uit je netwerk. Die kosten zijn niet aftrekbaar en de btw dus ook niet.
(Lees meer...)
10 uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image