Hoe werkt btw verlegd op de bouw i.c.m materialen?
Hallo,
Hoe werkt een btw verlegd factuur als je als onderaannemer wel materialen in de btw hebt ingekocht en bijvoorbeeld een regie factuur maakt?
Ik snap dat je de materialen zelf terug kan vorderen bij de kwartaal aangiftes .
Maar begrijp ik dan goed dat het enkel om de werkuren gaat wanneer je een btw verlegd factuur voor de hoofdaannemer verstuurd?
En de inkoop prijs van materialen excl btw maar met marge doorrekend?
Een onderaannemer in de vorm van bijvoorbeeld een zzper, die zichzelf verhuurd voor een bepaalde tijd aan een groter bedrijf, stuurt zijn factuur btw verlegd . Ook nationaal gezien. Hoewel met btw ook voorkomt is dat de regel. Mijn vraag is echter hoe je factureerd met btw verlegd als je toch materialen van jezelf ( welke zijn gekocht met btw ) hebt gebruikt? Hoe pas je dan de regel toe. Of factureer je dan gewoon met btw en dus ook over je uren omdat je met materialen niet kan verleggen ?
https://www.zzp-nederland.nl/kennisbank/btw-verlegd#:~:text=Je%20kunt%20btw%20dus%20verleggen,dat%20je%20in%20rekening%20brengt. Mijn vraag gaat daarom dus ook specifiek om de combinatie zzp onderaannemer factureerd aan hoofdaannemer maar heeft naast zijn uren ook materialen.
Kan je dan nog steeds verleggen of moet je een btw factuur sturen?
Of anderes namelijk...
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_berekenen_aan_uw_klanten/waarover_btw_berekenen/verleggingsregeling/hoe_werkt_btw_verleggen#:~:text=Verlegt%20u%20btw%20naar%20een,ervoor%2C%20bijvoorbeeld%20'NL'.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.