Is je eigen vermogen van je eenmanszaak 0 is als je alle inkomsten onttrekt naar je privévermogen?
Ik heb een eenmanszaak, voornamelijk gebaseerd op online marketing en moet dit jaar voor de tweede keer inkomstenbelasting doen, wat eigenlijk vrij simpel is, aangezien ik geen werkruimte, personeel, voorraden, leningen etc. heb. Toch heb ik 1 vraag waar ik het antwoord zo snel niet op kan vinden:
Al mijn inkomsten heb ik gedurende het jaar overgeschreven naar mijn (privé)spaarrekening, zodra de facturen worden betaald door de opdrachtgevers. Deze omzet staat bijna gelijk aan de winst, aangezien ik nauwelijks kosten maak. Klopt het dat mijn activa dan zowel aan het begin van elk jaar, als aan het eind van elk jaar weer ‘0’ zijn? En dat het ondernemingsvermogen dan ook telkens 0 is? Aangezien ik alle inkomsten onttrek naar mijn privérekening. Ik heb immers geen immateriële vaste activa, materiële vaste activa, financiële vaste activa, voorraden, vorderingen, of effecten. Of denk ik er dan te makkelijk over?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.