2x de loonheffingskorting toegepast, hoe nu verder?
Ik heb iets stoms gedaan vorig jaar, ik had per ongeluk namelijk bij 2 banen de loonheffingskorting laten toepassen en nu moet ik gigantisch veel terugbetalen, echter ik begrijp niet dat het terugbetaalde bedrag zo hoog is, is hier iemand aanwezig die hier meer over weet.
Ik had 1 baan van ongeveer 23500 en eentje van 9000 en daarnaast kreeg ik ook nog enkele maanden een aanvullende ww erbij van 1500 in totaal, alles bij elkaar iets van 34000 over het afgelopen jaar en hierover moet ik bijna 5000 belasting terugbetalen.
Ik ben helemaal van slag en realiseer mijn fout, alleen snap ik de berekening niet zo goed van de belasting.
Alvast hartelijk bedankt.
belasting is 40,80 %
0,408 * 9000,- is 3672.- Dan nog de ww?
rente?
Een mogelijk boete?
Wat een vervelend bericht zeg.
Helaas kom je er niet onderuit om te betalen. Het makkelijkste is om een betalingsregeling aan te vragen bij de belastingdienst zodat je dit ernorme bedrag in termijnen kan aflossen.
Dit kan hier:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/betalenenontvangen/content/betalingsregeling
Succes
En vergeet je niet om je loonheffingskorting stop te zetten bij de werkgever waar je het minste verdiend.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.