Kan ik mijn betaalde schoolgeld als studiekosten aangeven, bij mijn belastingaangifte?
Ik ben dit jaar mijn 6e studie jaar begonnen, waardoor ik vorig jaar geen recht meer had op studiefinanciering.
Tegenwoordig mag je studiekosten niet meer aangeven bij je belasting aangifte, als je stufi ontvangt, maar ik ontvang geen stufi meer. Ik heb alleen een €0,- lening voor mijn OV jaarkaart.
Dus mag ik de €2.000,- euro die ik voor collegegeld betaal, opgeven als studie kosten.
Alvast bedankt
M G
Uw antwoord is niet correct. De regelgeving studiekostenaftrek is inderdaad gewijzigd: studenten vallend onder de wet studiefinanciering mogen de studiekosten vanaf 1 september 2015 (cursusjaar 2015 / 2016) niet meer in aftrek nemen U had deze informatie eenvoudig kunnen vinden door te googelen. OOK studenten met een zogenaamde nullening vallen nog onder de wet studiefinanciering 2000. Er is immers recht op een lening. Derhalve is er in deze situatie geen recht op studiekostenaftrek. Informatie Belastingdienst:
Let op!
Heb je recht op studiefinanciering? En studeer je in het studiejaar 2015/2016 of later? Dan heb je geen aftrek voor deze studiekosten. Het studiejaar 2015/2016 begint in september 2015
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.